מהו הסוד לבידול אסטרטגי

הרבה עסקים קטנים שנפתחים מהר מאוד מתמזגים עם שאר המתחרים שלהם.העסקים האלו נמצאים ב“ים” של מתחרים וכדי להצליח עושים הכל על מנת למשוך את הלקוחות הנכונים והלא נכונים לעסק שלהם.
הלקוח שרואה עסקים שכלכך דומים אחד לשני לא מבין למה לו לבחור דווקא בעסק הזה ולא באחר, מה שונה ממנו, מה הוא נותן שהאחר לא?. לכן אותם העסקים טובעים בים של המתחרים . למה כלכך חשוב שעסק יהיה מבודל גם מבחינת העיצוב שלו? הרי עיצוב זה המעטפת והמעצב יודע מה טוב לעסק. אני נותנת לכם כמה טיפים חשובים שגם אתם בעלי עסק תוכלו לעשות יחד עם המעצב שלכם ולבדל טוב יותר את העסק!

1. תעשו מחקר לפני הכל!
חשוב שגם אתם וגם המעצב תעשו מחקר לפני הכל.
חקר המתחרים שכוללת את ההתנהגות שלו בשוק, איך הם פועלים, מה סגנון העיצובי שלהם: האם הוא נקי ורגוע, או צעקני. צבעוניות שלא תבחרו בצבעים שהמתחרה שלכם בחר. תחקרו כמה מתחרים ובעזרת הדברים הקטנים האלו תוכלו לעשות בידול גדול.

2. העתקה או השראה?
אנשים חושבים שלעתיק זה לא מכבד. לפעמים אנחנו למדים תוך כדי העתקה בעיקר בתחילת הדרך מכיוון שאיננו יודעים איך לפעול עצמאית.
אני חושבת אחרת.
כמובן לא צריך לעתיק אחד לאחד כי זה לא מה שיוביל לבידול. אני מציעה לקחת השראה!
זאת המילה הנכונה : ה-ש-ר-א-ה.
לעצב דומה אך שונה. ליצור דברים על בסיס השראה ממתחרים מצליחים וליצור דבר שהוא ייחודי עם טאצ’ שלכם.

3. טיפוגרפיה
טיפוגרפיה זה עולם בפני עצמו. תורה שלמה.
בעזרת הטיפוגרפיה אפשר להעביר כל מסר: ממפחיד עד שמח.
אם אתם משתמשים בטיפוגרפיה כבדה זה ייצור לחץ ועומס על הלקוח וההפך אם תשתמשו בסגנון קליל, עיצוב מזמין זה ייצור הרגשה אחרת את הלקוח וימשוך אותו לעסק יותר.
השתמשו בטיפוגרפיה שהיא ללא עומס , לא מקושקשת מדי ולא עמוסה בצבעים כי זה יוצר אפקט הפוך על הלקוח.
* טיפ קטן נוסף ממני- השנה הדגש הוא על ניגודיות בטיפוגרפיה. השתמשו בפונט עבה יחד עם דק זה יוצר שילוב מעניין 🙂

ודבר אחרון חביב!!!
כל הזמן השתדרגו ולמדו דברים חדשים!!
תהיו חדשניים, עדכניים. תקראו מאמרים, מגזינים של עיצוב ואופנה.
הדברים האלו יגרמו לעסק שלכם להתבדל כי הרבה עסקים שקועים בעבר ללא התקדמות עיצובית וחדשנות.
ככל שיותר תשתדרגו גם מבחינת העיצוב אתם תראו שזה מה שיבדל אותכם.

לפוסטים נוספים לחצו 

מיתוג אסטרטגי MEGADESIGN
לוגו של וואטסאפ
דילוג לתוכן